top of page
Zoeken
  • Tessa

Ben jij al bekend met de urenregistratie tool Timechimp?



Dat het bijhouden van je uren op papier of in een Excel sheet niet altijd even handig en overzichtelijk kan zijn, wordt bij steeds meer ondernemers duidelijk. Het vinden van een goed en passend alternatief voor het registreren van je uren is echter een zoektocht. In deze blog introduceren wij daarom een van de vele urenregistratie tools: Timechimp. Een handige applicatie die jou kan ondersteunen bij het organiseren van je administratie en je daardoor een hoop tijd kan besparen. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!


Het bijhouden van de administratie is veelal een tijdrovende klus. Veel taken zoals het registreren en verwerken van gewerkte uren kan vaak een stuk minder tijdrovend uitgevoerd worden. Zolang je maar op zoek gaat naar de juiste tool die je daarbij kan assisteren. Er bestaan enorm veel opties wanneer je bijvoorbeeld op zoek gaat naar urenregistratie tools. In deze blog nemen wij een van die vele tools onder de loep voor iedereen die wellicht benieuwd is naar welke urenregistratie tools er bestaan en voor alle ondernemers die overwegen om Timechimp binnen hun eigen onderneming in te zetten.


Wat is Timechimp?


Timechimp richt zich op het vergroten van gemak, eenvoud en goede timemanagement in iedere organisatie. De applicatie Timechimp is in het leven geroepen om de werkdruk van ondernemers te verlagen door administratieve taken op een overzichtelijke wijze samen te laten komen in één applicatie. In beginsel draait Timechimp geheel om het bijhouden van uren. Zodra je een uitgebreider en tevens ook duurder lidmaatschap kiest, is het ook mogelijk om andere functies toe te voegen aan de app.


De applicatie Timechimp kan zowel via een webbrowser als via een app op je mobiele apparaat geraadpleegd en ingevuld worden. Timechimp staat voornamelijk in het teken van het registreren en verwerken van uren, maar ook andere administratieve taken zoals het uitdraaien van rapportages en het opmaken van offertes kunnen hier op een overzichtelijke wijze uitgevoerd en geraadpleegd worden.


Hoe werkt Timechimp?


Timechimp is een zeer gebruiksvriendelijke applicatie die simpel, maar wel overzichtelijk in elkaar zit. De applicatie doet zijn motto, “minimale inspanning met maximaal overzicht”, eer aan. Zodra je een lidmaatschap hebt afgesloten en de applicatie opent op een van je apparaten spreekt alles eigenlijk voor zich. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je eerst nog een uur de app moet verkennen voordat je ermee aan de slag kunt.


Voor iedere administratieve taak die je met Timechimp kunt uitvoeren is er een overzichtelijke pagina aangemaakt waar alle gegevens ingevoerd kunnen worden. Zodra je bijvoorbeeld de agenda voor gewerkte uren hebt geopend hoef je enkel op het plusje rechtsonder in het scherm te klikken om nieuwe uren aan de applicatie toe te voegen. Vervolgens opent er een nieuw scherm waar je je uren kunt invullen, kunt aangeven voor welke klant of werkgever je hebt gewerkt en wat je in die tijd hebt gedaan. Daarnaast is het ook mogelijk om een timer aan te zetten terwijl je een taak aan het uitvoeren bent. Zo kun je op een compleet accurate wijze je uren bijhouden. Makkelijker kan het niet zijn toch? Bij ieder overzicht bestaat er ook de optie om de ingevoerde gegevens aan te bieden aan bijvoorbeeld een werkgever of klant.


Timechimp is een handige app voor zowel de werkgever als werknemer. Met Timechimp heeft de werkgever namelijk alle uren van het personeel overzichtelijk op één plek. Voor de werknemer is Timechimp eveneens een handige app. Waar je als werknemer wellicht eerst je uren overal en nergens noteerde is dat via Timechimp verleden tijd. Je kunt gelijk je uren manueel invoeren of je kunt tijdens het uitvoeren van een taak een timer aanzetten zodat de precieze gewerkte tijd meegenomen wordt in de Timechimp app. Voor beide partijen een hele fijne functie.


De diverse functies


Timechimp heeft verschillende opties waar je als gebruiker gebruik van kunt maken. Het hangt allemaal af van het soort lidmaatschap dat je hebt afgesloten. Er zijn drie pakketten die Timechimp aanbiedt: Basic, Business en Professional.


Het Basic pakket is bedoeld voor organisaties die enkel de uren op activiteitsniveau willen bijhouden. Hierbij is het mogelijk om de uren intern te registreren of ze bij een klant in te voeren. Dit pakket is vooral handig wanneer je enkel van plan bent om een overzicht te creëren van de gewerkte uren binnen je onderneming.


Als je Timechimp ook zou willen gebruiken voor de registratie van uitgaven, het opmaken van offertes en facturen en het bijhouden van projecten dan is het nodig om je lidmaatschap nog een niveau hoger te tillen richting het Business pakket. Dit pakket is meer gericht op organisaties die op projectniveau een overzichtelijke wijze hun administratie willen bijhouden. Het geeft je namelijk meer inzicht in het verloop van projecten, budgettering, voortgang en rapportages.


De laatste mogelijkheid is het Professional pakket van Timechimp. Hiermee kunnen nog meer uitgebreide rapportages uitgedraaid worden, kan er een duidelijke planning bijgehouden worden en daarnaast kun je met een klantenportaal jouw klanten inzicht geven in alles wat er gaande is in een project. Met dit pakket kun je in feite alle functies gebruiken die Timechimp heeft.


Ben je er nog niet uit of Timechimp bij jou en je onderneming past? Timechimp biedt een gratis proefperiode van veertien dagen aan zodat je op je gemak kunt beslissen of deze applicatie iets voor jou is of niet.


Meer zoals Timechimp


Ben je overtuigd van de gemakken van een online urenregistratie tool zoals Timechimp, maar past Timechimp niet helemaal bij jouw onderneming? Bekijk dan eens de volgende opties.


Rompslomp is een boekhoudingsapplicatie waarbij je niet alleen je uren kunt bijhouden, maar ook de rest van je boekhouding kunt regelen. De app werkt in je browser, maar is ook als app te downloaden op je mobiele telefoon. Beschikbaar voor zowel Android als Apple apparaten. Rompslomp heeft een proefperiode zodat je voor jezelf kunt uitproberen of het iets voor je is. De prijzen van de tool starten vanaf 5 euro per maand en gaan tot 25 euro per maand. Hoe duurder het lidmaatschap, hoe meer mogelijkheden je uiteraard krijgt in de app om je boekhouding mee te regelen.


Gekko Uren is een app voor het bijhouden van de gewerkte uren. Je kunt je uren handmatig invoeren of het bijhouden met een timer. Hiermee heb je altijd een duidelijk overzicht van je gemaakte uren op zak. De geregistreerde uren zijn daarnaast ook gemakkelijk te delen met anderen. Je kunt kiezen voor een gratis of betaald lidmaatschap. Wanneer je enkel de intentie hebt om je uren bij te houden in de app dan zou de gratis variant voldoende moeten zijn. Met de Gekko Uren app kun je enkel je uren bijhouden. Gekko heeft echter ook een aantal andere apps die je kunnen ondersteunen bij je administratie. Zo bestaat er een app voor het inscannen van je bonnen (Gekko Bonnen), voor het registreren van ritten (Gekko Ritten) en voor het factureren (Gekko Facturatie). Heb je liever al deze functies samen in één app? Download dan de Gekko Administratie app.


Keeping is een app die niet alleen gefocust is op het bijhouden van je uren, maar ook gericht is op het managen van je tijd. Je kunt het daarom zien als een urenregistratie app, maar tegelijkertijd ook als een timemanagement app. In de app kun je je uren registreren per taak die je uitvoert. Op die manier heb je enerzijds een duidelijk overzicht van al je gewerkte uren en anderzijds kun je ook duidelijk zien hoeveel tijd er in welke taken en projecten gaat zitten en of daar verbetering in moet komen of niet. Keeping is zowel te gebruiken via een webapplicatie als via een Android en Apple app. De applicatie heeft twee verschillende opties in lidmaatschap. De goedkoopste optie is 5,40 euro per maand per actieve gebruiker en de duurdere optie is een maandelijks lidmaatschap per persoon van 16 euro.


Benieuwd naar meer timemanagement tips en bijbehorende tools? Lees dan een van onze vorige blogs!

20 weergaven
bottom of page