top of page
Zoeken
Tessa

De diensten van Finadi deel 1: opzetten en ondersteunen van de administratie

Bijgewerkt op: 17 jun. 2021




Welkom bij Finadi! Wij zijn een backoffice op afstand die groeiende ondernemers op verschillende vlakken in de onderneming van dienst kan zijn. Wellicht vraag jij je als ondernemer af wat wij precies voor jou kunnen betekenen. Met die vraag ben je bij deze blogserie aan het goede adres. Wij leggen je middels drie verschillende blogs uit welke diensten wij verlenen. Finadi biedt een drieledige dienstverlening aan, bestaande uit administratie, consultancy en backoffice. Iedere week zal een van de diensten uitgelicht worden in een nieuwe blog. Deze week trappen we af met de administratieve dienstverlening.


Wellicht ben je al bekend met de term backoffice of misschien heb je al eens rondgekeken op de website van Finadi om te onderzoeken waar wij voor staan en wat wij precies doen. Mocht je dat nog niet gedaan hebben dan zullen wij dat in deze blogserie nog eens haarfijn voor je op een rijtje zetten. Finadi is een backoffice op afstand die verder gaat dan de standaard diensten van een accountantskantoor of boekhouder. Wij als Finadi richten ons niet alleen op de cijfers, maar kijken ook naar het geheel van de onderneming en mogelijke kansen om te verbeteren of te groeien. Dit is mogelijk door bijvoorbeeld op de juiste plek routine, structuur en software aan te brengen voor het vastleggen van transacties en documenten.


Door ondernemers ook op andere vlakken te ondersteunen, proberen wij een stapje verder te gaan. Wij streven naar het zo efficiënt mogelijk assisteren van snelgroeiende bedrijven. Ondernemers kunnen bij ons aankloppen voor administratie, consultancy en een volledige backoffice dienstverlening. Deze diensten zijn erop gericht om steun te bieden aan ondernemers in verschillende gradaties binnen hun bedrijf. Jij als ondernemer bepaalt waar en hoeveel steun je kunt gebruiken. Wij hebben daar vervolgens de passende dienstverlening voor.


Administratie verdient aandacht


De administratieve dienstverlening die wij als Finadi bieden, omvat alle administratieve taken waar ondernemers mee te maken krijgen. Wat dat betreft spreekt de dienst voor zich en is het niets nieuws. Desalniettemin is de administratie een belangrijk onderdeel van de onderneming dat niet over het hoofd gezien mag worden. Een goede financiële administratie is onmisbaar in een onderneming, omdat dit de basis vormt voor een bedrijf.


Het is dus zaak om de administratie niet uit het oog te verliezen en het op een nette en efficiënte wijze bij te houden. Dit is voor sommige ondernemers echter makkelijker gezegd dan gedaan. Wanneer er nog geen vaste routines of een geautomatiseerd systeem aan de administratie gekoppeld zit, bezorgt het de ondernemer of werknemers op dagelijkse basis veel werk of chaos. Wanneer je een groeiende ondernemer bent, kan het organiseren en opzetten van de administratie nog weleens te veel hooi op je vork zijn. Vooral als je weinig kennis hebt van het bijhouden van de administratie kan het veel tijd in beslag nemen. Wij als Finadi zien de administratieve dienstverlening daarom als een dienst die onmisbaar is om aan drukke ondernemers en snelgroeiende bedrijven aan te bieden.


De toenemende automatisering van de administratie gaat niet over één nacht. Dit kost tijd en dat is iets wat niet iedere ondernemer tot zijn beschikking heeft. Wij als Finadi springen in dit soort gevallen graag bij door het werk uit handen te nemen. De aandacht en nauwkeurigheid die jij als ondernemer niet kan geven aan de administratie, pakken wij zorgeloos over.


Finadi als ondersteunende schakel in de administratie


Nu het duidelijk is wie wij zijn en waarom wij deze administratieve dienstverlening aanbieden, is het tijd om ons te richten op de ondernemers die wij hiermee proberen te bereiken. Eigenlijk is het heel simpel, wij richten ons op alle ondernemers die behoefte hebben aan een steuntje in de rug. Van de kleine ondernemer die nog weinig kennis heeft van het inrichten van de administratie tot aan de snelgroeiende ondernemer die de groei in de onderneming niet meer volledig kan bijbenen. Alle ondernemers die hulp kunnen gebruiken rond de administratie kunnen bij Finadi aankloppen voor deze dienstverlening. Vraag jezelf eens af: ben jij iemand die continu rondloopt met verfrommelde bonnetjes in je broekzak die nog ingescand moeten worden of heb je andere administratie nog niet compleet op orde door tijd tekort? Als je hier bevestigend op kunt antwoorden dan kan het op de langere termijn goed uitpakken voor de onderneming om extra ondersteuning van Finadi in te schakelen.


Dienstverlening in de praktijk


Zodra Finadi aan het werk gaat met jouw administratieve taken is de tijd van rondslingerende papieren, verfrommelde bonnetjes en met je handen in het haar zitten door de administratie verleden tijd. Wij gaan namelijk een stapje verder dan enkel het overnemen van de administratieve taken. Wij zijn er namelijk op gericht om jouw administratie zo efficiënt en professioneel mogelijk in te richten. Hierbij zorgen we er bijvoorbeeld voor dat we nieuwe mogelijkheden introduceren voor het bijhouden van de administratie. Denk hierbij aan nieuwe tools, software of handige routinematige taken die je jezelf kunt aanleren. Zoals het verzamelen en direct inscannen van alle rondslingerende papieren en bonnetjes. Zo kunnen we je begeleiden in het opzetten en behouden van een gestructureerde administratie.


Finadi geeft advies op maat en maakt daarom geen gebruik van vaste (boekhoudings)systemen, aangezien niet elk systeem bij iedere onderneming past en werkt. Het is ons streven om de administratie passend bij de onderneming en de werknemers in te richten. Iedere onderneming waarvan wij de administratieve taak uit handen nemen, wordt met zorg behandeld en niets wordt uitgevoerd op de automatische piloot. Samen kijken we wat de beste opties zijn.


Het inschakelen van de dienstverlening van Finadi betekent niet dat je de touwtjes niet meer in eigen handen hebt, in tegendeel zelfs. Binnen de administratieve dienstverlening, net als bij de andere diensten die wij aanbieden, zijn er verschillende gradaties aan ondersteuning mogelijk. Jij kiest zelf wat je nog in handen wilt hebben en waar wij het stokje van je overnemen. Op ieder gewenst moment kun je er ook voor kiezen om op- of af te schalen. Zo zorgen we samen voor een fijne samenwerking.


Hieronder een beknopte opsomming van de diensten die wij voor jouw onderneming kunnen uitvoeren op administratief vlak:


- Personeelsadministratie;

- Salarisadministratie;

- Facturatie;

- Belastingaangiften;

- Jaarrekeningen;

- Rittenregistratie;

- Opzetten administratief systeem/ structuur/ software.


Toekomstbeeld


Finadi is geen backoffice die voor altijd aan de zijlijn van jouw bedrijf zal staan als dit niet nodig is. Wij zijn erop gericht om onze verrichte werkzaamheden door te geven aan jou als ondernemer of een andere geschikte werknemer. Door de ondernemer en/of werknemers cursussen te geven, ze te betrekken in het proces of door een geschikt persoon ervoor aan te nemen zorgen wij ervoor dat de financiële administratie in de onderneming gestructureerd zal blijven. Zo kunnen we jouw onderneming vooruithelpen zonder dat de dienstverlening vanuit Finadi altijd nodig is.

Ben je benieuwd naar wat wij nog meer voor jou kunnen betekenen? Lees dan volgende week de blog over consultancy. Kijk voor meer informatie op onze website of neem contact met ons op voor een (digitale) kennismaking!

61 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page