In de blog van vorige week stonden we uitgebreid stil bij de administratieve dienstverlening van Finadi. Die blog draaide volledig om de verwerking van cijfertjes, cijfertjes en nog eens cijfertjes. De administratieve dienstverlening is zonder twijfel een van onze specialiteiten, maar niet het enige vlak waarop we ondernemers van dienst kunnen zijn. De financiële kant van een onderneming is belangrijk, maar wij kijken verder dan de cijfers en streven ernaar om ondernemingen te innoveren en te laten groeien. Aangezien Finadi nog veel meer te bieden heeft dan enkel het opzetten en ondersteunen van de administratie, introduceren we deze week de consultancy dienstverlening.
Finadi richt zich op innovatie en groei in ondernemingen. Om die reden proberen we zo goed mogelijk bij de tijd te blijven en zelf te innoveren. Zo kunnen we snelgroeiende ondernemers zoals jij, zo efficiënt en zorgvuldig mogelijk van dienst zijn. Daarom bieden wij niet alleen de standaard diensten aan die een accountantskantoor of boekhouder ook aanbieden. Wij gaan een stapje verder en bewegen mee met de veranderende behoeften van ondernemers.
De toenemende digitalisering speelt een belangrijke rol in de verschuiving van behoeften. Het wordt steeds vaker gebruikelijk om papier achterwege te laten en over te gaan op digitale mogelijkheden met behulp van tools en software. Geautomatiseerde bedrijfsprocessen worden daarmee steeds gebruikelijker in ondernemingen. Dit brengt zowel voordelen als nadelen met zich mee. Ondernemers kunnen nu steeds meer taken op eigen houtje en op geautomatiseerde wijze uitvoeren, maar aan de andere kant ontstaan er ook nieuwe knelpunten waar ondernemers mee worstelen en hulp bij nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van een geautomatiseerd werkproces. Hoe kun je dat het beste doen? Hoe werkt het? En hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers er vanaf het begin op de juiste manier mee werken?
Aan de hand van de uiteenlopende diensten die Finadi biedt, proberen we in te spelen op de alsmaar veranderende behoefte van ondernemers. Finadi gaat hiermee verder waar diensten van accountantskantoren of boekhouders stoppen. Dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar wat bedoelen we eigenlijk met consultancy?
Consultancy in de praktijk
Consultancy betekent ‘advies’. Wanneer wij als Finadi spreken over onze consultancy dienstverlening dan doelen we op de adviseringsrol die wij op ons nemen zodra een bedrijf deze dienst van ons afneemt. Net als bij de andere twee diensten die wij aanbieden, de administratie en backoffice dienstverlening, kan de consultancy dienstverlening op verschillende vlakken en in verschillende gradaties binnen de onderneming plaatsvinden.
Het bieden van advies op verschillende vlakken in de onderneming klinkt misschien nog heel erg abstract. Daar kan letterlijk alles onder vallen. Wat kun je daar nou precies van verwachten? Geen zorgen, we zullen onze adviseringsrol niet overal in de onderneming op loslaten. Zo zal je ons bijvoorbeeld nooit horen over de koffie die er binnen jouw onderneming geschonken wordt of de soort post-its die je gebruikt. Wanneer Finadi optreedt als consultant in een onderneming, zijn wij erop gericht om te adviseren en te ondersteunen op vlakken waar ondernemers vastlopen of een extra paar ogen nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van de administratie. Waar wij uiteindelijk advies leveren in een onderneming is volledig afhankelijk van de behoeften van de ondernemer. Zo zijn we onder andere in staat om op basis van de financiën in de onderneming advies te geven over mogelijke vervolgstappen die kunnen leiden tot verdere groei. Finadi biedt op dit vlak graag een helpende hand door bijvoorbeeld een rapportage met financiële gegevens te automatiseren, waardoor je beter inzicht krijgt in het resultaat en de variabelen die hieraan ten grondslag liggen.
Consultancy is diepgaander en abstracter dan de administratieve dienstverlening waar we volledig gericht zijn op de verwerking van de administratieve data. Af en toe zullen wij binnen die dienstverlening ook weleens een tip geven, maar bij consultancy gaan we hier nog dieper op in door te adviseren over andere mogelijke werkwijzen om tot de administratieve verwerking te komen. Een mogelijke verandering in de administratieve verwerking kan bijvoorbeeld te maken hebben met de registratie van uren. Voor het bewerkstelligen van een efficiënte administratieve verwerking stellen wij weleens voor om bijvoorbeeld software in de onderneming te implementeren voor de registratie van de uren. De papieren urenlijsten die eerst dienden als registratiemiddel kunnen hiermee achterwege gelaten worden. Waar de medewerkers van de backoffice eerst bezig waren met het invoeren van de gegevens, wordt dit nu op geautomatiseerde wijze uitgevoerd door de software die de ingevoerde gegevens controleert en vervolgens omvormt tot nuttige eindrapportages voor het management. De werkdruk verschuift hierdoor van de backoffice naar de medewerkers die hun eigen uren dienen in te voeren.
Wat haal je in huis wanneer je kiest voor Finadi?
Werkprocessen en businessmodellen gaan steeds vaker op de schop door de toenemende digitalisering en andere veranderingen. Steeds meer ondernemers worstelen met deze verandering of zitten met hun handen in het haar. Er ontstaan nieuwe knelpunten in bedrijven waar ondernemers zich soms geen raad mee weten. Het aanpakken van deze verandering zal van de ondernemer veel tijd vragen, waardoor de normale taken van deze ondernemer blijven liggen. Op dit soort momenten komt Finadi om de hoek kijken. Wij bieden de hulp en het advies waar ondernemers op dat moment behoefte aan hebben. Zo kunnen zij blijven doen wat ze leuk vinden aan het ondernemen.
Wat haal je eigenlijk in huis wanneer je Finadi inzet voor consultancy? Allereerst beschikt Finadi over probleemoplossend vermogen. Wij nemen complexe uitdagingen van ondernemers onder de loep en proberen die zo zorgvuldig mogelijk te behandelen. Wij zullen oplossingen op een passende manier aanbrengen in alle lagen van de onderneming. Daarnaast proberen wij zo veel mogelijk invalshoeken te belichten om tot de juiste adviezen te komen. Als de oplossing makkelijk te bedenken zou zijn dan zou de ondernemer ons hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben. Wij gaan op zoek naar vernieuwende oplossingen en adviezen waarmee we ondernemingen naar een nieuw niveau kunnen tillen of meer kunnen laten groeien. Tenslotte zijn we vakbekwaam, professioneel en klantgericht. De behoeften van de ondernemer staan voorop en op basis daarvan zoeken wij naar de juiste oplossing aan de hand van onze kennis en deskundigheid.
Klop je bij ons aan voor consultancy dan weet je zeker dat jouw bedrijf niets tekortkomt. Finadi kijkt met zorg en deskundigheid naar jouw onderneming probeert op basis daarvan advies op maat te leveren waar je écht iets aan hebt. Wij gaan met de tijd mee en bieden daarom geen klant-en-klare systemen of adviezen die op een tegeltje thuishoren. Wij geven gerichte adviezen en bieden hulp zodat je precies weet wat je kunt doen. Duidelijkheid en accuraatheid is bij ons een streven als het gaat om consultancy. Doordat wij jouw probleem of vraagstuk grondig onder de loep nemen, kunnen we specifiek advies geven waar je bij wijze van spreken de volgende dag al mee aan de slag kunt.
Hieronder een beknopte opsomming van de diensten die je van ons kunt verwachten op consultancy vlak.
Vaste contactmomenten per week/ maand.
Advies in de onderneming op gewenste vlakken.
Hulp bij strategische beslissingen of het zetten van nieuwe stappen.
Optimalisatie van bedrijfsprocessen en uiteindelijke prestaties van werknemers.
Bedenken van creatieve oplossingen voor uitdagingen.
Hulp bij het in praktijk brengen van het advies.
Ondernemer meenemen in het advies door vergelijkingen te tonen.
Stimuleren van groei in de onderneming.
De drie diensten van Finadi
Administratie, consultancy en backoffice vormen de drie diensten die Finadi aanbiedt. Die diensten kunnen gebundeld worden tot één dienst of kunnen afzonderlijk afgenomen worden op basis van jouw behoeften. Heb je alleen behoefte aan consultancy? Dan is het mogelijk om enkel die dienst af te nemen. Heb je hulp nodig bij de administratieve verwerking en kun je daar ook advies bij gebruiken? Kies dan voor beide diensten. Wij als Finadi zorgen vervolgens voor een samensmelting van de administratieve en consultancy dienstverlening tegen een eerlijke prijs.
Met onze dienstpakketten hoef je je geen zorgen te maken over onnodige kosten veroorzaakt door te grote pakketten waarbij je geen gebruik maakt van alle diensten. Wij als Finadi bieden drie verschillenden dienstpakketten aan waarbij je gemakkelijk kunt kiezen voor de dienst die je nodig hebt of je kunt verschillende diensten combineren. Daarnaast kun je zelf bepalen in wat voor gradatie wij onze diensten inzetten in jouw onderneming. Zo kunnen we samen tot de perfecte samenwerking komen die volledig gebaseerd is op jouw behoeften.
Kun je met jouw probleem of vraagstuk niet terecht bij onze consultancy dienst? Lees dan de blog van vorige week over de administratieve dienstverlening of lees volgende week de nieuwe blog over de backoffice dienstverlening. Natuurlijk kun je ook altijd contact met ons opnemen om te kijken waar jouw probleem of vraagstuk het beste in onze dienstverlening past.
Kijk voor meer informatie op onze website of neem contact met ons op voor een (digitale) kennismaking.
Comments